African Accounting &
Finance Association

• News

Second call for papers: AAFA Conference and Emerging Scholar Colloquium 2021 (Virtual)/ Deuxième appel à contributions : Conférence de l'AAFA et colloque des chercheurs émergents 2021 (virtuel)

23 Apr 2021 10:04 AM | Laura Achiro (Administrator)

Dear AAFA Members,

I am pleased to inform you that the 2021 AAFA Conference second call for papers is enclosed.

We are pleased to welcome a number of speakers for our emerging scholars’ colloquium and our annual conference. These presentations will provide developmental opportunities for the benefit of doctoral and emerging scholars in quantitative and qualitative approaches together with a coverage of emerging issues in accounting and finance.

Speakers for the Emerging colloquium will be Dr Anywhere Sikochi (Siko) (Harvard Business School), Professor Catalin N. Albu (Bucharest University of Economic Studies), and Professor Nadia Albu (Bucharest University of Economic Studies). For the main conference, the guest speakers are Professor Meryem Duygun (Nottingham University) and Professor Warren Maroun (University of the Witwatersrand).

Important dates to note:

·   Paper submission (conference and colloquium): Monday, 1 June 2021

·   Notification of acceptance for papers/submissions: Wednesday, 30 June 2021

·   Final date for registration for presenters: Monday, 2 August 2021

·   Final date for registration for other delegates: Monday, 16 August 2021

·   Emerging Scholars’ Colloquium: Wednesday, 1 September 2021

·   Main Conference: Thursday, 2 & Friday 3 September 2021

We look forward to your submission and to your participation in our annual (virtual) event.

------------------------------------------------------------------------------------------

Chers membres de l'AAFA,

J'espère que ce mail vous trouvera en bonne santé.

J'ai le plaisir de vous informer que le deuxième appel à communications pour la conférence AAFA 2021 est ci-joint.

Nous sommes heureux d'accueillir un certain nombre de conférenciers invités pour notre colloque des chercheurs émergents et notre conférence annuelle. Ces présentations offriront des opportunités de formation au chercheurs doctorants et émergents en termes d’approches quantitatives et qualitatives ainsi qu'une presentation sur des questions émergentes en comptabilité et finance.

Les orateurs pour le colloque émergent seront le Dr Anywhere Sikochi (Siko) (Harvard Business School), le professeur Catalin N. Albu (Université d'études économiques de Bucarest), la professeur Nadia Albu (Université d'études économiques de Bucarest). Pour la conférence principale, les orateurs invités sont la professeur Meryem Duygun (Université de Nottingham) et le professeur Warren Maroun (Université de Witwatersrand).

Dates importantes à prendre en compte:

• Soumission des communications (conférence et colloque) : Lundi 1er juin 2021
  • Notification d'acceptation des soumissions : Mercredi 30 juin 2021
  • Date limite d'inscription pour les présentateurs : Lundi 2 août 2021
  • Date limite d'inscription pour les autres délégués : Lundi 16 août 2021
  • Colloque des doctorants emergents : Mercredi, 1er septembre 2021
  • Conférence principale : jeudi, 2 et vendredi 3 septembre 2021

Nous vous invitons a soumettre une communication et esperons que vous pourrez nous rejoindre pour note conference virtuelle.

AAFA Annual (Virtual) Conference and Emerging Scholars Colloquium 2021 2nd Call.pdf

AAFA Conference (Virtuelle) Annuelle and Colloque des Chercheurs Emergents 2021 2eme Appel.pdf